سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتقاد و پیشنهاد یکی از داغترین موضوعاتی ست که برخی وبلاگها به آن میپردازند و مخاطبان زیادی هم جلب میکنند بخصوص انتقاد. این دو موضوع جزء اساسی ترین لوازم یک جامعه موفق و پویاست آنقدر مهم که در دین بین اسلام از واجبات هستند.امر به معروف و نهی از منکر نام دینی انتقاد و پیشنهاد ست . خداوند متعال همه را به انجام این دو کار فرمان داده به نحوی که در فروعات همردیف نماز، روزه، زکات، خمس، حج و جهاد قرار میگیرند.  تمام انبیاءالهی و  همه معصومین و امامان بزرگوارمان به انجام این دو امر مهم کمر همت بسته بودند و در انجام این مهم از هیچ قدرتی نترسیدند و عقب ننشستند.اما امر به معروف و نهی از منکر  یا همان انتقاد و پیشنهاد شرایطی دارد که از مهمترین شرایط آن رعایت اصول اخلاقی در طول عمل ست.
حتما تا به حال به مطلبی انتقادی در وبلاگستان برخورد کرده اید. در اینگونه مطالب نویسنده سعی دارد نسبت به امری که در جامعه به وقوع پیوسته و خلاف اصول فکری یا اخلاقی اش بوده انتقاد کند، اما متاسفانه گاهی شرایط نقد سالم لحاظ نمیشود، مثلا نویسنده برای انتقاد از منکری، خود مرتکب چندین منکر میشود؛ ناسزا میگوید، تهمت میزند، دروغ اضافه میکندو... یا در مطلبش فحشایی را مطرح میکند که مضرات مطرح کردن آن بیشتر از فواید انتقاد ست .
دوستان عزیز! عطر خوش محرم همه جا پیچیده ، بیائید انتقاد صحیح و اثر گذار را از سرچشمه پاک آن یعنی امام حسین علیه السلام بیاموزیم، او که هدف از قیامش امر به معروف و نهی از منکر بود .
...یاحسین


توسط تشکل اینترنتی بانوان
نظرات ()

لیست یادداشت ها
آسیب کمتر در روابط جنس های مخالف در نت
بچه قمی های نت
آخه چرا؟
حتی برای وبلاگ نویسان!
عشق بازی
[عناوین آرشیوشده]