سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شلغم گیاهی ست ریشه ای که در غالب مزارع پرورش داده میشود. این گیاه به جهت داشتن منیزیم بالا نوعی مسکن ست و برای امراض مفید میباشد اما به جهت داشتن سلولز فراوان دیر هضم بوده و برای معده های ضعیف  سنگین میباشد.
اشتباه نکنید! منظورمان از نوشتن این پست معرفی شلغم و تشویق شما در مصرف آن نیست. کمی صبر کنید.بی تفاوت نباشیم
یکی از کارهای روزمره بلاگرها علاوه بر سرزدن به مدیریت وبلاگ خود و سروسامان دادن به قالب و محتوایش ، وبگردی ست. در درجه اول به کسانی که بده بستان کامنتی دارند و در درجات بعد وبلاگهای لینک شده و دوستان وبلاگی و درجه سوم گشت و گذار در وبلاگستان برای گذران وقت یا پیدا کردن مطالب مورد نیاز.
مطالب وبلاگها و سایتها یی که روزانه سراغشان میرویم و میخوانیم یا سرراهمان قرار میگیرند بسیار متنوع هستند و موضوعات گوناگون و متفاوتی دارند. حتی طرز بیان مطالب یا تصاویر و موسیقی هایی که برای پست ها استفاده شده.
به آدمهای بی بخاری که به اتفاقات و اوضاع احوال اطرافشان بی تفاوت هستند اصطلاحا «شلغم» میگویند. شاید بشود در دنیای مجازی هم این صفت را به برخی داد. مثلا به کسانی که با خواندن مطالب یا دیدن تصاویر سایتها و وبلاگها بی تفاوت از کنارشان میگذرند؛ انگار نه انگار.نهایت اقدامشان چرخاندن علامت موس روی ضربدر
و زدن آن ست.
اشتباه نکنید! منظورم این نیست که باید برای هر مطلبی که میخوانیم یا عکسی که میبینیم کامنت بذاریم اما انصافا روزانه یا حداقل هفتگی چقدر به مطالبی برمیخوریم که مخالف عقل یا شرع هستند و بیان آن مطب یا قرار دادن آن عکس صحیح نیست وبه نحوی فساد برانگیز ست؟ ممکن ست این مطلب اخلاقی باشد یا سیاسی یا شبهه ای دینی. مهم این ست که باز کردن پای آن به عرصه نت مفسده داشته باشد و عقل و شرع آنرا تائید نکند.
دوست عزیز! حتی اگر به دنیای مجازی نت و مطالب و عکسهای موجود در آن بسیار خوشبینانه هم برخورد کنیم مثال یک باغ میشود. اگر در باغ، گیاهان، اعم از درختان و گلها  بی حساب و کتاب رشد کنند و به هرجهت بخواهند حرکت نمایند نه تنها به احتمال زیاد به کمال مطلوبشان نمیرسند بلکه در این مسیر مانع رشد گلها و درختان دیگر نیزخواهند شد. این باغ در صورتی به رشد مطلوب و کافی میرسد که فرد یا افرادی دلسوزانه جهت حرکت و میزان رشد گیاهانش را زیر نظر داشته و به مسیر درست هدایت کنند و اگر بیراهه میروند آنها را دلسوزانه در وقت مناسب حرص نمایند.
انسانها موجوداتی اجتماعی هستند و اگر بی تفاوت از هم زندگی کنند هیچگاه به سعادت و کمال مطلوب نمیرسند. به همین جهت هم هست که در ادیان الهی امر به معروف و نهی از منکر جزء ملزومات ست و تمام پیامبران بخصوص رسول گرامی اسلام به آن تاکید کرده اند.
یک انسان خداجو نه تنها در عالم واقع  بلکه در دنیای مجازی اینترنت هم هیچگاه امر به معروف و نهی از منکر را ترک نمیکند و اگر به مطلب یا عکسی برخورد کند که مخالف عقل و شرع ست( چه اخلاقی چه سیاسی و چه دینی) از خود عکس العمل نشان داده و به نویسنده یا صاحب سایت و وبلاگ خاطی تذکر میدهد و بی تفاوت  و شلغموار از کنارش نمیگذرد. این مسئولیتی ست که خداوند بردوشمان نهاده و روز حساب و کتاب هم در پیشگاه عدل الهی باید  پاسخگویش باشیم.
پس دوست خوب و خواهر عزیزم! اگر مطلب خوب و مفیدی دیدیم اخلاقا باید نویسنده را تشویق و تائید کنیم( امر به معروف) و اگر بالعکس،  موظفیم تذکر دهیم(البته با حفظ شرایط  لازم اثرگذاری)  و ارشاد نماییم( نهی از منکر).
اگر دست در دست هم نهیم به مهرو خواهرانه کامنت گذاری کنیم مطمئنا به جای وبلاگستان، گلستانی خواهیم داشت که وبلاگها گلهای معطرش و سایتها درختان پر محصولش خواهند بود. پس: الا خواهر بیا شلغم نباشیم. اگر بودیم دست کم همه با هم نباشیم. چرا فردا؟! عمر دست خداست شاید دم دیگر دراین عالم نباشیم.
رد نور در کتاب خدا
شرایط1 و 2
در فضای مجازی

یاحق


توسط تشکل اینترنتی بانوان
نظرات ()

لیست یادداشت ها
آسیب کمتر در روابط جنس های مخالف در نت
بچه قمی های نت
آخه چرا؟
حتی برای وبلاگ نویسان!
عشق بازی
[عناوین آرشیوشده]